اعزام دانشجو به آلمان

اعزام دانشجو به آلمان ۲۰۲۱-۲۰۲۰

   تحصیل در آلمان و چگونگی اعزام دانشجو به آلمان، اخذ پذیرش تحصیلی سوالاتی که به آنها خواهیم پرداخت. 

افزون بر این رایگان بودن تحصیل و نیز شرایط کاری فوق ­العاده سبب شده است که تحصیل در دانشگاه­های آلمان به هدفی برای شما و افراد زیادی تبدیل شود. البته این را هم بدانید که تحصیل در همه دانشگاه­ های این کشور رایگان نبوده و برای تحصیل در تعدادی از دانشگاه­های خصوصی این کشور باید هزینه کنید.

چنانچه دوست دارید به یکی از دانشگاه­های آلمان اعزام شوید و با شرایط تحصیل در آلمان آشنایی ندارید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

اعزام دانشجو به آلمان

 

تحصیل در آلمان

   قبل از این­که با شرایط اعزام دانشجو به آلمان آشنا شوید؛ بهتر است اندکی اطلاعات در این مورد بدانید. تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه­های دولتی این کشور رایگان می باشد. برای ورود به این دانشگاه­ها بایستی در آزمون ورودی این دانشگاه­ها نمره قبولی را اخذ نماید.

همچنین تدریس در دانشگاه­های این کشور در مقطع لیسانس به زبان آلمانی صورت می­ گیرد (البته برخی دانشگاهها زبان انگلیسی را هم ارائه می نمایند)، چنانچه خواهان تحصیل در یکی از دانشگاه­ های آلمان باشید بایستی حتماً با این زبان آشنایی کامل داشته باشید. اگر تمایل دارید مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و نیز رشته ­های فنی مهندسی را در آلمان بگذرانید آشنایی با زبان انگلیسی کفایت می­ کند.

شرایط اعزام دانشجو به آلمان

   چنانچه تمایل دارید در یکی از دانشگاه ­های آلمان در یکی از رشته­ های فنی مهندسی تحصیل کنید باید دارای صلاحیت­های لازم باشید. لازم است بدانید که دانشجویان بین ­المللی برای اعزام به آلمان جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بایستی مدرک کارشناسی همسان با آن رشته را ارائه نمایند البته این شامل همه رشته ها نمی شود.

اعزام دانشجو به آلمان

نکاتی در خصوص اعزام دانشجو به آلمان

یکی دیگر از شرایطی که جهت اعزام دانشجو به این کشور وجود دارد نحوه دریافت ویزای تحصیلی می­ باشد به این معنا که شما بایستی دقت لازم را در خصوص اخذ ویزای تحصیلی داشته باشید چرا که گاهی پیش می ­آید که دانشجویان با استعداد و منتخب که موفق به دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه­های آلمان و یا سایر کشورهای اروپایی شده ­اند به دلیل این­که تمامی قوانین را در فرآیند اخذ ویزا رعایت ننموده ­اند ویزای آن­ها از طرف سفارت رد شده و به همین دلیل برای دفعات بعدی شانس پایینی برای دریافت ویزای تحصیلی را خواهند داشت.

توصیه هایی جهت پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی آلمان

پس به شما توصیه می ­کنیم که در اخذ ویزای تحصیلی از مشاوران آریو اپلای بصورت رایگان مشاوره بگیرید تا دچار این گونه مشکلات نشوید.

   چنانچه قبل نیز اشاره کردیم اگر شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی می­خواهید به این کشور اعزام شوید بایستی مدرک زبان آلمانی شما در سطح B1 یا B2 باشد و نیز لازم است که مدرک زبان آلمانی خود را همراه با سایر مدارک تحصیلی خود که ترجمه شده است به قسمت پذیرش دانشگاه عرضه کنید. این نکته را مد نظر داشته باشید که بدون داشتن مدرک زبان آلمانی نمی­ توانید برای تحصیل در مقطع کارشناسی در یکی از دانشگاه­های دولتی این کشور اقدام کنید.

برخی دانشگاه ­های دولتی آلمان ریز نمرات مقاطع تحصیلی و نتیجه کنکور سراسری شما را درخواست می کنند. که باید اصل و ترجمه آنها را نیز ارائه نمایید. البته اگر دانشجوی دانشگاه های آزاد یا دیگر دانشگاه ها باشید، مدرک شما مورد تایید است.

اعزام دانشجو به آلمان

اعزام دانشجو به آلمان در مقطع دکترا

   چنانچه برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا خواهان اعزام به کشور آلمان می ­باشید باید بدانید که نیازمند یافتن استاد راهنمایی برای خود هستید. برای پیدا کردن استاد راهنما می توانید از طریق وب سایت­ هایی دانشگاه­ های در بخش دانشکده­ رشته تحصیلی خود با تحقیق در مقالات، برای اساتید دانشگاه مورد نظر رزومه خود را ارسال نمایید و با ایشان مکاتبه نمایید.

 

مدارک لازم برای اعزام دانشجو به آلمان

  • ارائه اصل پاسپورتی با اعتبار حداقل یکسال.
  • ویزای دانشجویی.
  • ارائه رزومه که باید شامل مهارت­ هایی باشد که در گذشته و یا حال دارید.
  • مدرک پایان تحصیلات به همراه ریز نمرات.
  • اصل نامه پذیرش.
  • ارائه پرینت بانکی که حاکی از تمکن مالی شما برای زندگی در آلمان می­ باشد.

از جمله مدارکی هستند که شما برای اعزام به کشور آلمان برای تحصیل بایستی ارائه دهید.

 

 

 

خدمات اخذ پذیرش تحصیلی و مشاوره ویزای دانشجویی

گروه  آریو اپلای همواره در تلاش است متناسب با شرایط و موقعیت داوطلبان مهاجرت تحصیلی، فرصت های مهاجرتی تحصیلی رایگان دانشگاههای آلمان را به مخاطبان خود پیشنهاد دهد. از این رو می توانید با ثبت درخواست مشاوره رایگان با ما مشاوره کنید. همچنین مفتخر هستیم فرصت های ویژه مهاجرت  تحصیلی و کاری  آلمان را از طریق کانال اینستاگرام و تلگرام آریو اپلای اطلاع رسانی کنیم.  لطفاً صفحات تحصیل در اتریش و تحصیل در فرانسه را هم مطالعه بفرمایید. 

اعزام دانشجو به آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
×

پذیرش تحصیلی، مشاوره مهاجرت ، مشاوره ویزای کار اروپا

×