کار در اتریش

کار در اتریش

طبق قانون کشور اتریش یکی از راههای کسب اقامت دائم اتریش و دریافت ویزا اتریش، اقدام از طریق ویزای برای کار در اتریش (کار و تخصص) می باشد که با عنوان کسب اقامت کاری شناخته می شود.

دولت اتریش در این راستا قصد دارد با برنامه ویزای کار اتریش در سال ۲۰۱۹ اقدام به جذب نیروهای متخصص و نیروی کار خود از دیگر کشورهای کمتر توسعه یافته نماید.

از این رو با توجه به رفاه و وضعیت اجتماعی و اقتصادی اتریش همواره افراد زیادی متقاضی ویزای کار اتریش هستند شما می توانید با کمک مشاوران و وکلای آریو اپلای در وقت و هزینه خود صرفه جویی نماید و در مدت زمان کمتری موفق به دریافت ویزای کار اتریش شوید.

درباره ویزای کار اتریش

ویزای کار اتریش یکی از روش های مهاجرت پیش روی افراد جهت بدست آوردن دریافت اقامت دائم  اتریش می باشد. افرادی که در زمینه های مختلف دارای تخصص و مهارت باشند می توانند مطابق با فرصت های شغلی موجود در کشور اتریش مشغول به کار شوند.

این مطلب به بیان راهکاری مختلف برای اشتغال در اتریش و أخذ ویزای کار اتریش می پردازد. در صورتی که به آگاهی بیشتر نیاز دارید با ما تماس بگیرید. این مقاله همواره در حال بروز رسانی می باشد.

ویزای کار اتریش

بازار کار در اتریش

اتریش واقع شده در بخش مرکزی قاره اروپا است که با سایر کشورهای پیشرفته اروپایی نظیر ایتالیا، آلمان، سوئیس و مجارستان مرزهای مشترک دارد.

 به دلیل پایداری وضعیت اقتصادی اتریش و نرخ تورم کم در اتحادیه اروپا ، کار و اشتغال در این کشور رونق فراوانی دارد و به این ترتیب، موقعیت های شغلی بیشتری برای افراد جویای کار وجود دارد.

دریافت ویزای کار مستلزم طی مراحل قانونی و فراهم کردن مدارک و شرایط لازم برای یافتن شغل مناسب است.

نکته بسیار مهم در مورد کار در اتریش

 افرادی که قصد مهاجرت به اتریش و کار در این کشور را دارند باید تسلط کافی به زبان آلمانی داشته باشند. داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی برای این کار کفایت می کند اما در اولین فرصت پس از ورود به اتریش باید حتماً نسبت به آموختن زبان آلمانی اقدام کنید.

دریافت ویزای کار اتریش از طریق دعوت نامه از سوی کارفرما

یکی از متداول ترین و مؤثرترین روش های دریافت ویزای کار اتریش، اقدام از طریق دعوت نامه کارفرما برای اشتغال متقاضی کار می باشد. بر اساس موقعیت های شغلی آزاد در اتریش که توسط فرد دیگری رزرو نشده است، کارفرما یک دعوت نامه برای فرد متقاضی کار ارسال می کند.

بر اساس این فرم، مراحل دریافت ویزای کار با سرعت بیشتری طی می شود. البته باید به این نکته توجه کرد که فرم دعوت نامه تنها یک امتیاز بزرگ محسوب می شود و برای أخذ ویزای کار اتریش باید شرایط دیگری را نیز لحاظ کرد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در کشور اتریش به واسطه دوستی و آشنایی خانوادگی می توانید یک فرصت شغلی پیدا کنید، می توانید از روش دعوت نامه کارفرما برای دریافت ویزای کار اتریش اقدام نمایید. نکته بسیار مهمی که باید مد نظر داشته باشید؛ برای کار و اقامت در این کشور، هزینه های زندگی اهمیت زیادی دارند.

 سعی کنید قبل از هر اقدامی، میزان بودجه مالی خود را با هزینه های ماهانه زندگی در اتریش مقایسه کنید. بدیهی است که دست خالی نمی توانید برای کار به این کشور مهاجرت کنید!

دریافت اقامت از طریق ویزای کار

أخذ ویزای کار اتریش به منزله تلاش جهت دریافت اقامت در این کشور است. پس از اینکه شغل مورد نظر خود را یافتید و به این کشور وارد شدید، اگر بتوانید مدت زمان ۳ سال به طور دائم در اتریش زندگی و کار کنید، پس از این مدت می توانید اقامت دائم اتریش را دریافت نمایید.

توجه کنید افرادی که با ویزای تحصیلی به اتریش وارد می شوند، اجازه استفاده از شرایط کار دائم را ندارند.

 برای این کار آن ها باید مجدداً حین و یا در پایان تحصیل برای دریافت ویزای کار اتریش اقدام کنند. البته دانشجویان این کشور طبق قانون مجاز  به کار در ساعات معینی طی هفته هستند.

این میزان ساعات کاری بر حسب ترم های دانشگاهی، متغیر است. برای اطلاعات بیشتر در پست تحصیل در اتریش مراجعه کنید.

اخذ ویزای کار اتریش از طریق تخصص و مدرک تحصیلی

دیگر روش دریافت ویزای کار اتریش، استفاده از امتیاز مدرک تحصیلی و تخصص های فنی و علمی فرد است. این روش برای افرادی مناسب است که نمی توانند از طریق کسب دعوت نامه کارفرمای اتریشی اقدام کنند. در این روش، افراد درخواست خود را مبنی بر کار در اتریش به اداره کار اتریش ارسال می کنند.

درخواست شما طی بررسی در اداره کار اتریش رد یا پذیرفته می شود اگر از ۱۰۰ امتیاز کل، موفق به کسب ۷۰ امتیاز شوید اخذ ویزای کار اتریش از این روش برای شما میسر است.

 طی تجربه پروندهای موفق ما درصد های متفاوتی بسته به شرایط و موقعیت شغلی اقدام شده،اعمال می گردد. به طور مثال، مدرک تحصیلی و داشتن ثبت اختراع حداکثر ۴۰ امتیاز، تسلط به زبان آلمانی ۱۰ امتیاز و شرایط سنی نیز امتیاز خاص خود را خواهد داشت.

 اگر از این مرحله عبور کنید و امتیاز لازم را کسب نمایید می توانید برای یافتن کار مناسب به مدت زمان زمان ۶ ماه به کشور اتریش وارد شوید.

گذر از این مراحل به منزله دریافت ویزای کار اتریش نیست.

 پی از اینکه به اتریش وارد شدید باید به سرعت در پی شغل متناسب با تخصص و مدرک خود باشید. پس از یافتن کار مورد نظر خود و عقد قرارداد کاری با کارفرما، راه برای أخذ ویزای کار اتریش هموارتر می شود. مرحله نهایی، صدور کارت اقامت برای شما می باشد.

اطلاعاتی در خصوص کارت قرمز – سفید – قرمز

در ادامه پس از موفقیت فرد متقاضی جهت یافتن شغل در اتریش، دولت اتریش برای او کارت قرمز – سفید – قرمز صادر می کند.

 این کارت در واقع نمادی از پرچم کشور اتریش است و به این معنا است که دارنده کارت مجاز است در مدت زمان یک سال در این کشور اقامت و کار کند. این کارت معمولاً به افراد متخصص فنی با مهارت بسیار عالی، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های اتریش و کارکنان متخصص در زمینه های کاری ویژه اعطا می شود. پس از این مدت، فرد باید نسبت به تمدید کارت اقدام کند و پس از حدود ۴ سال  در صورتی که شرایط کامل را داشته باشد می تواند برای أخذ اقامت دائم در اتریش اقدام نماید.

از جمله شرایط:

پرداخت مالیات در مدت ۴ سال اشتغال

عدم سوء پیشینه در مدت زمان حضور در اتریش (متقاضی و وابستگان درجه یک)

حضور مداوم در مدت زمان تایین شده

ارائه اسناد و مدارکی دال بر تداوم موقعیت کاری در اتریش

ایجاد موقعیت های کاری برای اتباع اتریشی (ویژه کارآفرینان)

در نهایت تشخصی مفید بودن حضور شما در کشور اتریش

مدارک لازم برای کار در اتریش

کار در اتریش  برای افرادی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند، آزاد است. در صورتی که از سایر کشورها برای کار در این کشور اقدام می کنید باید مدارک قانونی تهیه و ارائه نمایید.

از مدارک بسیار مهم برای اشتغال در اتریش و اخذ ویزای کار. داشتن مدارک تحصیلی، گواهینامه های فنی، مهارت های زبان، مدارک هویتی و تمکن مالی جزو موارد هستند که برای طی مراحل قانونی یافتن کار در اتریش مورد نیاز می باشند.

جهت مشاوره در خصوص اخذ ویزای کار اتریش مشاوران و وکلای ما در خدمت شما هستند.

 

پیمایش به بالا
×

پذیرش تحصیلی، مشاوره مهاجرت ، مشاوره ویزای کار اروپا

×