چرا تحصیل در آلمان ۲۰۲۰

تحصیل در آلمان

چنانچه قصد تحصیل در آلمان را دارید، احتمالا از خود پرسیده اید چرا تحصیل در آلمان ۲۰۲۰؟ بهتر است ضمن جمع آوری اطلاعات و مشاوره با افراد تحصیل کرده در آلمان نگاهی به شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان و امکانات کار در آلمان و امکان آموزش زبان آلمانی در این کشور توجه کنید. 

چرا تحصیل در آلمان ۲۰۲۰؟

در پاسخ سوال چرا تحصیل در آلمان؟ باید اشاره کرد که، کشور آلمان یکی از محبوبترین کشورهای اتحادیه اروپا و مقصد مناسبی برای افرادیست که قصد تحصیل و زندگی در آلمان (مهاجرت به آلمان) را دارند. از دلایل عمده این امر مخارج پایین برای دانشجویان در آلمان است. در مقایسه آلمان بین دانشجویان متقاضی تحصیل در بریتانیا می بینیم که دانشجویان در بریتانیا به مراتب هزینه بیشتر می پردازند و این هزینه در برخی موارد حتی به ۵۰ هزار یورو در سال هم میرسد.

چرا تحصیل در آلمان 2020

 

با وجود این که زندگی در آلمان ارزان‌تر و نسبت به بسیاری از کشورها راحت تر است.

توصیه می شود که پیش از سفر به آلمان و آغاز تحصیل در این کشور به نکات زیر توجه کنید:

شهریه دانشگاه های آلمان

قبل از سال۲۰۰۵ تحصیل در آلمان رایگان بود؛ از سال ۲۰۰۵ به بعد پرداخت شهریه اجباری شد.  دولت آلمان برای هر ترم دانشجویان ۵۰۰ یورو شهریه مصوب کرد. این اقدام موجی از اعتراضات دانشجویی را در پی داشت و به موجب آن عده ای علیه این تصمیم به دادگاه عالی آلمان شکایت کردند. پیرو حکم صادر این دادگاه،  اخذ شهریه نباید مانعی برای ورود عموم دانشجویان به دانشگاه شود.

از آن پس دانشگاههای آلمان اقدام به حذف شهریه کردند در حال حاضر اکثریت دانشگاههای آلمان کارمزد ناچیزی برای ثبت نام می گیرند. باید بدانید که مدارس‌عالی خصوصی همچنان شهریه محور هستند.

این نکته یکی از پاسخهای عمده به سوال چرا تحصیل در آلمان ۲۰۲۰ است.

ویزا و اجازه کار آلمان

دانشجویان ایرانی برای تحصیل در کشور آلمان نیاز به اخذ ویزای دانشجویی دارند. متقاضیان تحصیل از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای اروپای غربی نظیر سوئیس و نروژ از این قانون معاف هستند. برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان، پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر باید  به سفارت آلمان در کشور محل سکونت‌ خود با وقت قبلی مراجعه کنید.

روند ورود به سفارت جهت ویزای دانشجویی بسته به شرایط کاری سفارت آلمان می تواند زمانبر باشد. یکی از موارد مهم اخذ ویزای دانشجویی برای سفارت مربوطه، چگونگی تامین مخارج زندگی شما طی  سال اول اقامت در کشور آلمان است.

دانشجویان در آلمان می توانند در سال ۱۲۰ روز یا ۲۴۰ نیمروز کار کنند، به شرطی که در طول ترم بیشتر از ۲۰ ساعت در هفته شاغل نباشند. اطلاعات بیشتر در پست کار در آلمان آورده شده.

بورس تحصیلی آلمان

بورس تحصیلی آلمان

در آلمان برای دانشجویان زمینه دریافت بورسیه و کمک هزینه تحصیلی فراهم است.

هیچ فرقی ندارد که دانشجوی چه رشته ی باشید، مهمترین شرط دریافت بورس تحصیلی در آلمان نمره‌های شماست. معتبرترین موسسه ی که به دانشجویان خارجی بورس تحصیلی اختصاص می دهد موسسه مبادلات آکادمیک آلمان (DAAD ) می باشد.

دانشجویانی که موفق به کسب بورسیه تحصیلی یکساله شده‌اند، امکانات بیشتری برای تمدید بورسیه و دریافت کمک هزینه‌های دیگر دارند.

متوسط هزینه ماهانه دانشجویان ایرانی در آلمان در سال ۲۰۱۹ حدود ۷۵۰ یورو می باشد. دانشجویان در آلمان برای استفاده از امکانات دولتی، مانند وسایل نقلیه عمومی، همچنین موزه، تئاتر و باشگاه های ورزشی تخفیف ویژه دریافت می‌کنند.

زبان آلمانی

توجه داشته باشید ساکنان شهرهای بزرگ آلمان به زبان انگلیسی آشنا هستند. به همین دلیل استفاده از این زبان در آلمان امری رایج است.  اما یادگیری زبان آلمانی برای دانشجویان خارجی امری ضروری به شمار می‌رود. به ویژه اگر پس از پایان تحصیل قصد کارکردن در آلمان را دارید، با یادگیری زبان آلمانی فرصتها و موقعیت های  کاری بیشتر خواهید داشت.

مسکن در آلمان

مسکن در آلمان

بطور متوسط یک سوم هزینه‌های دانشجویان در آلمان صرف اجاره خانه می شود. معمولاً هزینه مسکن در جنوب آلمان از شمال و در غرب از شرق گرانتر است. اغلب دانشگاه های بزرگ آلمان خوابگاه دارند که دانشجویان می توانند از آنها استفاده کنند. 

همچنین می توانید از  آپارتمان‌های خصوصی اشتراکی جهت اجاره استفاده کنید. برای یافتن اتاق در این گونه آپارتمان‌ها می‌توانید به سایت‌های ذیل مراجعه کنید:
studenten-wg.de , wg-gesucht.de, dreamflat.de

خدمات اخذ پذیرش تحصیلی و مشاوره ویزای دانشجویی

گروه  آریو اپلای همواره در تلاش است متناسب با شرایط و موقعیت داوطلبان مهاجرت تحصیلی، فرصت های مهاجرتی تحصیلی رایگان دانشگاههای برتر فرانسه را به مخاطبان خود پیشنهاد دهد. از این رو می توانید با ثبت درخواست مشاوره رایگان با ما مشاوره کنید. همچنین مفتخر هستیم فرصت های ویژه مهاجرت  تحصیلی و کاری  آلمان را از طریق کانال اینستاگرام و تلگرام آریو اپلای اطلاع رسانی کنیم.  لطفاً صفحات تحصیل در اتریش و تحصیل در آلمان را هم مطالعه بفرمایید. 

چرا تحصیل در آلمان ۲۰۲۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
×

پذیرش تحصیلی، مشاوره مهاجرت ، مشاوره ویزای کار اروپا

×