تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان ۲۰۲۰

تحصیل در آلمان  و اخذ مدرک تحصیلی از دانشگاههای آلمان یک رویا نیست. شما هم می توانید در معتبرترین دانشگاه های آلمان تحصیل کنید.

از جذابیت های تحصیل در آلمان، اخذ ویزای کار آلمان و اخذ اقامت آلمان، بعد از اتمام تحصیلاتتان است. با توجه به نیاز بازار کار آلمان اعزام دانشجو به آلمان در سال ۲۰۲۰ شتاب بیشتری گرفته. در ادامه توجه شما را به نکاتی جلب می کنم با ما باشید.

چرا تحصیل در آلمان؟

 چرا تحصیل در آلمان؟ شاید این سوال را از خودتان پرسیده باشید. انگیزه تحصیل در کشور آلمان را می توان از جنبه های مختلفی مورد ارزیابی و سنجش قرار داد.

اما عمدترین این دلایل را می توان اینگونه بر شمرد:

  • جامعه مهاجر پذیر آلمان
  • استقبال از جامعه مهاجرین
  • بورسیه ها و کمک هزینه های دانشجویی متنوع (امکان تحصیل رایگان)
  • برخورداری از امکانات و فضاهای آموزشی با استاندارد های جهانی
  • امکان کار حین تحصیل
  • فرصت های شغلی و اشتغال بعد از اتمام تحصیلات
  • دریافت اقامت دائم کشور آلمان

همه موارد ذکر شده جذابیت هایی هستند؛ که مسبب شده از سراسر جهان جوانان به سوی تحصیل در کشور آلمان جذب شوند.

هزینه تحصیل در آلمان

یکی از علت‌های جذابیت دانشگاه‌های آلمان برای دانشجویان خارجی عدم پرداخت شهریه میباشد. اما  نکته قابل توجه اینکه امکان تحصیل رایگان در همه ایالت‌های آلمان وجود ندارد.

بطور مثال در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برلین  در تمامی مقاطع شهریه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌شود.

 این قانون برای دانشجویان خارجی و غیرعضو در اتحادیه اروپا هم معتبر است.

 نکته قابل توجه در خصوص هزینه تحصیل در آلمان

دانشجویان خارجی پذیرفته شده در دانشگاه های آلمان ملزم به پرداخت مبلغی برای پوشش هزینه‌های اداری در ازای استفاده از خدمات اجتماعی و دانشجویی هستند که بسته به موسسه آموزش عالی متفاوت است.

 برای مثال در برخی شهرها این مبلغ برای سال تحصیلی ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ حدود ۴۰۰ یورو تعیین شده که هزینه‌های دانشجویی و خدمات اجتماعی و اداری و بلیط دانشجویی در هر ترم را در بر می‌گیرد.

هزینه زندگی در آلمان

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان به عواملی مانند شهر محل سکونت، هزینه های شخصی بستگی دارد.  به همین دلیل نمی‌توان عدد دقیقی را عنوان کرد. اما میتوان گفت که بر اساس محل سکونت و سبک زندگی، این عدد می تواند بین ۵۵۰ تا ۷۵۰ یورو در ماه در سال ۲۰۱۹ باشد. 

هزینه تردد دانشجویی در آلمان

دانشجو آلمانی هر ترم یعنی هر ۶ ماه یکبار مبلغی حدود ۳۰۰ یورو به دانشگاه می پردازد و در عوض کارت حمل و نقل رایگان(Semester Ticket) دریافت می کنند.

در واقع این کارت کارت دانشجویی شما نیز محسوب می شود. که بواسطه آن دیگر نیازی به خرید بلیط اتوبوس و یا مترو ندارد. بیاد داشته باشید دوچرخه سواری در آلمان امری متداول است. می توانید برای رفتن به دانشگاه از دوچرخه استفاده کنید. 

هزینه بیمه دانشجویی در آلمان

هزینه های درمانی در آلمان گران می باشد. اما دانشجو با پرداخت بیمه در هر ماه، کارت بیمه دریافت می کند. این بیمه در سراسر اتحادیه اروپا معتبر میباشد. جهت اطلاع و اخذ بیمه معتبر دانشجویی با مبلغ مناسب کارشناسان آریو اپلای در خدمت شما هستند.

اجازه کار حین تحصیل در آلمان

طبق قانون در آلمان دانشجویان در هفته ۲۰ ساعت اجازه کار دارند. بدون شک سطح زبان آلمانی و مهارتهای شما بسیار کمکتان خواهد کرد.تا کار مناسب با درآمد مناسب پیدا کند.

اگر در دانشگاه و با عناوینی مثل دستیار پژوهشی به کار مشغول شوید، می‌توانید از حد تعیین‌شده بیشتر کار کنید.

بورس های تحصیلی در آلمان

در آلمان، طیف وسیع بورسیه های دولتی و غیر دولتی (حمایتی) برای علاقمندان به تحصیل وجود دارد. بسته به عواملی همچون سن، مقطع تحصیل و رزومه تحصیلی و عوامل دیگر نوع بورسیه می تواند متغیر باشد. در صورت علاقه از مشاوره رایگان ما بهره بگیرید.

تقسیم بندی مراکز آموزش عالی آلمان

ادامه تحصیلات در آلمان معمولا در یکی از مراکز به شرح ذیل امکان پذیر می باشد:

۱-دانشگاه ها

نظام آموزشی کشور آلمان در دانشگاه های این کشور منطبق با نظام بین المللی است و در سه مقطع bachelor, master و PhD دانشجو می پذیرد. اشخاص در دانشگاه ها به غنی سازی دانش تئوری خود در کنار فعالیت های علمی پژوهشی می پردازند. بعد از پایان تحصیلات خود این افراد می توانند وارد مقطع بعدی و یا در صورت تمایل وارد بازار کار شوند.

۲- مراکز آموزش عالی فنی در آلمان

کسانی که علاقه دارند با یادگیری حرفه های مختلف وارد بازار کار شوند.

می توان تحصیل در این مراکز را انتخاب کنند. این امکان برای این افراد وجود دارد که در کنار دروس تئوری، آموزش عملی حرفه مورد نظر خود را نیز طی کنند.داشتن مهارت های زبان آلمانی د، برای ورود و تحصیل در این مراکز الزامی می باشد.

۳- آکادمی های آموزشی هنر و موسیقی در آلمان

برای افرادی که علاقه و استعداد تحصیل در انواع رشته های هنری مانند: نقاشی, گرافیک, سینما, مد و لباس و … را دارند تحصیل در این مراکز گزینه خوبی است. البته متقاضی باید بتوانند در آزمون های عملی این موسسات شرکت کندو نمره قبولی را کسب کنند.

همچنین در مصاحبه شفاهی این آکادمی ها نیز موفق شوند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش برای کالج های آلمان

  1. ترجمه ی مدرک دیپلم و ریز نمرات
  2. ترجمه ی مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات
  3. کپی پاسپورت
  4. کپی شناسنامه
  5. عکس ۴×۶ متقاضی
  6. مدرک زبان آلمانی حداقل B1
  7. کارنامه ی قبولی در کنکور سراسری (در صورت وجود)

متقاضیانی که یک سال تحصیلی یعنی معادل ۲۴-۳۰ واحد درسی در دانشگاه های سراسری یا آزاد را در ایران گذرانده اند می توانند مستقیما وارد دانشگاه های آلمان (بدون نیاز به کالج) شوند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی آلمان

  • خلاصه سوابق کاری و آموزشی
  • توصیه نامه(حداقل دو عدد)
  • عکس پاسپورت
  • کپی پاسپورت
  • گواهی آزمون GMAT / GRE (در صورت وجود)
  • گواهی پزشکی
  • بیمه نامه دانشجویی
  • فرم های مربوطه
  • اثبات بودجه و تمکن مالی متقاضی تحصیل در آلمان

کلیه مدارک باید به زبان آلمانی و در ترتیب مورد نظر سفارت ارائه شود جهت راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

 

پیمایش به بالا
×

پذیرش تحصیلی، مشاوره مهاجرت ، مشاوره ویزای کار اروپا

×