دانشگاههای برتر فرانسه

دانشگاه ­های برتر فرانسه

اگر شما هم جزء کسانی هستید که قصد دارید در دانشگاه­ های برتر فرانسه تحصیل نمایید.

تا پایان این نوشتار با ما همراه باشید تا شما را با دانشگاه­ های برتر فرانسه آشنا کنیم شناخت دانشگاههای برتر فرانسه شما را در انتخاب بهترین دانشگاه جهت تحصیل یاری نماییم.

موسسه آریو اپلای با مشاوران تحصیل کرده در فرانسه ضمن در اختیار گذاشتن اطلاعات جامع و کامل دانشگاه ها، رشته ها و هزینه های تحصیل و زندگی در فرانسه؛ اخذ ویزای تحصیلی شما را در سریعترین زمان ممکن محقق کرده و در تمام مراحل همراه شما هستند. همچنین اگر به دنبال تحصیل رایگان هستید توصیه می کنیم مقاله تحصیل رایگان در آلمان آنچه باید بدانید! را مطالعه کنید.

 

معرفی دانشگاه­های برتر فرانسه

از جمله دانشگاه­ های برتر فرانسه می­ توان به دانشگاه­های زیر اشاره کرد. جهت مشاوره در خصوص اخذ پذیرش از دانشگاه های فرانسه می توانید با ما در تماس باشید.

دانشگاه­ های برتر فرانسه

 

دانشگاه پی سی ال پاریس

دانشگاه تحقیقاتی پی اس ال فرانسه که در شهر پاریس قرار گرفته است.این مرکز ۲۵ موسسه آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی تشکیل یافته است، یکی از بهترین دانشگاه­ های فرانسه می­ باشد. این دانشگاه با دانشگاه­های برتر دنیا همچون دانشگاه کمبریج، دانشگاه یو سی ال، دانشگاه ملی تایوان و دانشگاه پکینگ همکاری علمی گسترده ­ای دارد. لازم به ذکر است پژوهشگران دانشگاه پی سی ال تاکنون موفق شده ­اند ۲۶ جایزه نوبل را در رشته­ های مختلف فیزیک، شیمی، اقتصاد، ادبیات، روانپزشکی و پزشکی از آن خود نمایند.

دانشگاه­ های برتر فرانسه

مدرسه پلی تکنیک فرانسه

مدرسه پلی تکنیک(Ecole Polytechnique) که زیر نظر وزارت دفاع فرانسه فعالیت می ­نماید، از دیگر دانشگاه­ های برتر فرانسه است که روی گرایش­ های علمی و فنی مهندسی تمرکز کرده است، لذا برای دانشجویان این رشته­ ها بهتر گزینه برای ادامه تحصیل محسوب می ­شود. البته دانشجویان این دانشگاه موظف هستند علاوه بر گذراندن دوره­ های علوم و مهندسی در کلاس­های علوم انسانی و ورزشی نیز شرکت نمایند.

لازم به ذکر است حدود ۳۰ درصد از جمعیت این دانشگاه را دانشجویان بین المللی تشکیل داده­ است. کسانی که خواهان ادامه تحصیل در این دانشگاه هستند باید امتحانات دوره دبیرستان و نیز کلیه امتحانات شفاهی و کتبی این دانشگاه را با موفقیت پشت سر بگذارند.

دانشگاه­ های برتر فرانسه

 

دانشگاه سوربن فرانسه

دانشگاه سوربن فرانسه (Sorbonne University) یکی دیگر از دانشگاه­های برتر فرانسه می ­باشد که از سه دانشکده علوم، دانشکده پزشکی و دانشکده علوم انسانی تشکیل یافته است. البته این دانشگاه در شهر ابوظبی نیز دارای یک پردیس دانشگاهی است. دانشگاه سوربن به عنوان یک موسسه تحقیقاتی دولتی محسوب می­ شود.

برخی از مجموعه­ های علمی- تحقیقاتی این دانشگاه همچون بخش باستان شناسی برای عموم قابل بازدید می ­باشد.

دانشگاه­ های برتر فرانسه

دانشگاه پیر و ماری کوری

دانشگاه پیر و ماری کوری نیز از جمله دانشگاه ­های برتر فرانسه است. این دانشگاه به عنوان بزرگترین مجتمع علمی و پزشکی این کشور محسوب می­ شود. دانشگاهی تشکیل یافته از ۸ بیمارستان آموزشی اصلی، ۱۰۰ آزمایشگاه تحقیقاتی با حدود ۱۰۰۰۰ دانشجو که در زمینه ریاضیات، مدل سازی و مهندسی همچون زندگی زمین و محیط زیست و … حرفی برای گفتن دارند.

لازم به ذکر است حدود ۲۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه دانشجویان خارجی هستند. این دانشجویان به قصد تحصیل در کشور فرانسه کشور خود را ترک کرده و راهی کشور فرانسه شده ­اند.

دانشگاه­ های برتر فرانسه

دانشگاه دیدرو

دانشگاه دیدرو واقع در شهر پاریس از دیگر دانشگاه­های برتر فرانسه است.

این دانشگاه دارای ویژگی­های خاصی همچون ویژگی­های زیر می­ باشد:

  • کسب شهرتی بی­ نظیر در زمینه­ های مختلف علوم، به ویژه رشته ریاضیات
  • برگزاری دوره­ های ورزشی ویژه همچون بند بازی، آکروباتیک، بوکس فرانسه، فعالیت­های نمایشی و هنر سیرک، ژیمناستیک و …
  • کسب دو جایزه نوبل و نیز دریافت دو مدال فیلدز توسط دانش آموختگان این دانشگاه
  • دارا بودن بزرگترین کتابخانه مرکزی دانشگاهی در شهر پاریس
  • کسب عنوان وزیر آموزش و پرورش فرانسه توسط دو نفر از دانش آموختگان این دانشگاه

دانشگاههای برتر فرانسه

دانشگاه اکول نرمال سوپریور

اکول نرمال سوپریور که در شهر پاریس واقع شده و در حوزه­ های علوم انسانی بسیار خوش درخشیده است. لازم به ذکر است تاکنون ۳۱ جایزه نوبل در رشته­ های مختلف توسط دانش آموختگان این دانشگاه کسب شده است.

دانشگاه­ های برتر فرانسه

دانشگاه لیل

دانشگاه لیل که در زمینه ­های مختلفی همچون علوم طبیعی و علوم پایه فعالیت خوبی دارد. این دانشگاه در قسمت مرکزی خود نیز رشته ­های مهندسی و فنی را ارائه می­دهد. لذا برای دانشجویان این رشته گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل محسوب می­­ شود.   

چگونه از دانشگاه های برتر فرانسه پذیرش بگیریم؟

علاقمندان به تحصیل در فرانسه و اخذ پذیرش تحصیلی فرانسه می توانند با موسسه آریو اپلای تماس بگیرند یا از طریق فرم ارزیابی رایگان درخواست خود را برای کارشناسان ما ارسال نمایند. کارشناسان آریو اپلای در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت و ضمن پاسخگویی به سوالات شما علاقمندان به تحصیل در دانشگاه های برتر فرانسه روند اخذ پذیرش دانشجویی را خدمتتان توضیح میدهند.

 

دانشگاههای برتر فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
×

پذیرش تحصیلی، مشاوره مهاجرت ، مشاوره ویزای کار اروپا

×