مشاوره تحصیل در فرانسه

مشاوره تحصیل در فرانسه

اگر شما هم جزء کسانی هستید که قصد دارید از فرصت­های بی­شمار تحصیل در فرانسه همچون استفاده از تحصیل رایگان، برخورداری از کیفیت بالای آموزشی دانشگاه­ های برتر فرانسه و نیز برخورداری از امکانات رفاهی که در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می­ گیرد، بهره­ مند شوید، با ما همراه باشید تا در این نوشتار به امور مشاوره تحصیل در فرانسه بپردازیم تا از این طریق بتوانیم اطلاعات مفید و مختصری در خصوص تحصیل در فرانسه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

  آیا ورود به دانشگاه­ های فرانسه محدودیتی وجود دارد؟

یکی از مواردی که در مشاوره تحصیل در فرانسه باید بدان پرداخت، این است که ورود به دانشگاه­های فرانسه بدون هیچ آزمون ورودی و کنکور انجام می­ گیرد، لذا ورود به دانشگاه­های این کشور بدون محدودیت انجام می­ شود. فقط کافی است با توجه به مقطع تحصیلی خود دوره مورد نظر خود را پیدا کرده و به تحصیلات خود در فرانسه ادامه دهید.

 

مشاوره تحصیل در فرانسه

اطلاعاتی در خصوص تحصیل در فرانسه

از دیگر موارد مورد توجه در مشاوره تحصیل در فرانسه این است که این کشور دارای ۳۵۰۰ موسسه آموزش عالی دولتی و خصوصی است. لذا دانشجویان به راحتی می­ توانند یکی از موسسات را انتخاب کرده و در آن به تحصیلات خود ادامه دهند. دانشگاه­های دولتی فرانسه نزدیک به ۷۵ درصد دانشجوی بین المللی دارند. در این دانشگاه ­ها دوره­ های آموزشی در همه زمینه ­ها از علوم انسانی گرفته تا پزشکی برگزار می­ شود.

 

موسسات تخصصی این کشور همچون مدارس کسب و کار و مدیریت، معماری و هنر و … و Grandes Ecoles ها که از دانشگاه کوچکتر بوده و با هدف پرورش استعدادهای درخشان دانشجویان تشکیل شده­اند، از دیگر موسسات معتبری می­ باشند که شما می­ توانید با توجه به علاقه، رشته و تخصص خود یکی از این موسسات را انتخاب کرده و به تحصیلات خود ادامه دهید.

انتخاب زمان بندی کلاس­ها در دانشگاه­های فرانسه در اختیار خود دانشجو قرار می­ گیرد.

 

کار دانشجویی در فرانسه

مزایای تحصیل در فرانسه ۲۰۱۹ 

  • تحصیل رایگان در فرانسه، دانشگاههای دولتی
  • امکان کار دانشجویی  تا ۲۰ ساعت در هفته 
  • پرداخت کمک هزینه کرایه خانه توسط دولت فرانسه
  • امکان ویزای همراه (فرزندان و همسر) طی زمان تحصیل 
  • امکان اخذ تابعیت بعد از ۶ سال تحصیل از مقطع فوق لیسانس به بالا
  • فرصت جستجو یافتن کار پس از اتمام تحصیلات (کسب اقامت یا تبدیل ویزا)
  • امکان سفر در اتحادیه اروپا طی زمان تحصیل

 

کار دانشجویی در فرانسه

زمان کار دانشجویی در فرانسه نیز با توجه به دوره تحصیلی­تان بین ۱۵ تا ۲۰ ساعت در هفته است. لازم به ذکر است کار دانشجویی در فرانسه نیاز به اخذ مجوز ندارد که جزو مزایای تحصیل در فرانسه می باشد. لذا شما می­توانید به محض ورود به فرانسه کار مناسب خود را پیدا کرده البته به شرط تسلط به زبان فرانسه و در حین تحصیل نیز به کسب درآمد مشغول شوید. حداقل دستمزد کاری نیز در فرانسه ۹ یورو در هر ساعت می­ باشد.

هزینه ­های تحصیل در فرانسه

هزینه ­های تحصیل در دانشگاه­های فرانسه بسیار پایین است. البته طی برنامه دولت فرانسه در سال ۲۰۱۹ این روند در حال تغییر می باشد. به دلیل ایجاد انگیزه در دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در فرانسه دولت فرانسه به دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاههای فرانسه کمک هزینه زندگی پرداخت میکند؛ دانشجویان میتواند تا سقف ۲۰۰۰ یورو در ماه دریافت نمایند.

 

هزینه ­های تحصیل در فرانسه

میزان هزینه­ های تحصیل در فرانسه بر اساس مقطع تحصیلی

یکی از موارد بسیار مهمی که در مشاوره تحصیل در فرانسه باید بدان توجه کرد، هزینه­ های تحصیل در فرانسه است. همانطور که ذکر کردیم، تحصیل در اکثر دانشگاه­ های فرانسه تقریباً رایگان می­ باشد( در حال حاظر۲۰۱۹). 

هزینه تحصیل در دانشگاه­ های دولتی فرانسه (سالانه)

مقطع لیسانس ۱۹۰ یورو
مقطع فوق لیسانس ۲۶۰ یورو
مقطع دکترا ۳۹۶ یورو

لازم به ذکر است در دانشگاه­های خصوصی و سایر موسسات دیگر هزینه­ های تحصیل بالاتر از ارقام ذکر شده است.

 

هزینه­ های زندگی در کشور فرانسه

هزینه­ های زندگی نیز در کشور فرانسه ماهانه به طور میانگین بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو است. میانگین قیمت برخی از اقلام محبوب در کشور فرانسه به شرح زیر است:

غذای رستوران تقریباً ۱۰ یورو، فست فود ۵ یورو، نان باگت حدود ۷۰ سنت، یک لیتر شیر ۸۰ سنت. هزینه موبایل در هر ماه با تماس و اینترنت نامحدود ۲۰ یورو می باشد. البته هزینه ها تا حد زیادی بستگی به سبک زندگی شما دارد. مطمئناً هرچه شناخت شما از جامعه اروپایی فرانسه و شناختتان نسبت به محیط پیرامون خود بالا برود کمک شایانی در پایین آوردن هزینه های شما خواهد کرد.

 

بطور مثال هزینه­ های زندگی شما در صورتی که عضوی از یک خانواده فرانسوی شوید، بسیار کاهش خواهد یافت. سنت دیرینه ­ای در کشور فرانسه است که در آن خانواده ­های فرانسوی با آغوش باز از دانشجویان بین المللی پذیرایی کرده و او را تا مدت اتمام تحصیلاتش در فرانسه در کنار اعضای خانواده خود می­ پذیرند و هزینه ­های خورد و خوراک او را تقبل می­ کنند.

خدمات اخذ پذیرش تحصیلی و مشاوره ویزای دانشجویی

گروه  آریو اپلای همواره در تلاش است متناسب با شرایط و موقعیت داوطلبان مهاجرت تحصیلی، فرصت های مهاجرتی تحصیلی رایگان دانشگاههای آلمان را به مخاطبان خود پیشنهاد دهد. از این رو می توانید با ثبت درخواست مشاوره رایگان با ما مشاوره کنید. همچنین مفتخر هستیم فرصت های ویژه مهاجرت  تحصیلی و کاری  آلمان را از طریق کانال اینستاگرام و تلگرام آریو اپلای اطلاع رسانی کنیم.  لطفاً صفحات تحصیل در اتریش و تحصیل در فرانسه را هم مطالعه بفرمایید. 

مشاوره تحصیل در فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
×

پذیرش تحصیلی، مشاوره مهاجرت ، مشاوره ویزای کار اروپا

×