شرایط کلی اخذ ویزای کار آلمان

شرایط اخذ ویزای کار آلمان

  • سن بین ۲۵ تا ۴۵
  • داشتن مدرک تحصیلی لیسانس از دانشگاه های معتبر داخلی یا خارجی
  • نشان دادن تمکن مالی به اندازه حدودا ۱۰ هزار یورو
  • دارای ۳ سال سابقه کار ترجیحا با بیمه
  • دارای مدرک آیلتس ۵.۵ جنرال و یا B1 مدرک گوته زبان آلمانی

کسی که می خواهد برای گرفتن ویزای کاری اقدام کند، باید ویزای کاری بگیرد. مدت زمان اعتبار این ویزا، ۶ ماه است و فرد در طی ۶ ماه حضورش در کشور آلمان، بهتر است یک کار مرتبط با رشته تحصیلی خود بیابد. درآمد این شغل باید بین ۴۰ تا ۴۵ هزار یورو در سال باشد.

کسانی که بتوانند یک شغل مناسب پیدا کنند و موقعیت کاری خود را در کشور آلمان تثبیت کنند، می توانند برای دریافت بلو کارت آلمان اقدام کنند. اعتبار بلوکارت به اندازه اعتبار قراردادی است که فرد می بندد و قابل تمدید است. بلوکارت از نظر اعتبار و ارزش مانند اقامت دائم بوده و همه امتیارات آن را دارد.

کسی که بلوکارت بگیرد، اگر در طی مدت زمان ۲۱ ماه بتواند مدرک آلمانی در سطح B1 دریافت کند، به او اقامت دائم می دهند. کسی که قصد دارد در این کشور اقامت دائم بگیرد، حتما باید مدرک زبان آلمانی داشته باشد. معمولا ۷ تا ۸ سال بعد از زندگی در آلمان، می توان برای گرفتن پاسپورت اقدام کرد. این مدت زمان از سالی که شما به کشور آلمان وارد می شوید، شروع می شود و سالهای بعد از دریافت بلوکارت به تنهایی ملاک نیست.

 

شرایط کلی اخذ ویزای کار آلمان

 

از نظر اداره مهاجرت آلمان، دانشگاه های دنیا به سه دسته تقسیم می شوند:

  • H+
  • H+/-
  • H-

در ادامه در خصوص این سه سطح توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

۱-دانشگاه سطح H+

کسی که از دانشگاه های سطح H+ فارغ التحصیل شود، مدرک او ارزیابی نمی شود و می تواند به صورت مستقیم اقدام کند.

۲- دانشگاه سطح -/+H

کسانی که مدرک دانشگاهی خود را از دانشگاه های سطح -/+H گرفته باشند، برای ارزیابی مدرک باید هزینه ۲۰۰ یورو پرداخت کنند.

۳-دانشگاه سطح-H

افرادی که مدرک تحصیلی آنها از دانشگاه های سطح –H باشد، نمی توانند برای این برنامه اقدام خاصی انجام دهند.

مدت زمان مورد نیاز برای گرفتن ویزای کاری به مدت زمانی بستگی دارد که شما منتظر می شوید تا سفارت آلمان نوبتی برای مصاحبه تعیین کند.

کسانی که متاهل هستند، ابتدا باید خود ویزا دریافت کنند و بعد از آنکه به کشور آلمان رفتند و یک کار مناسب پیدا کردند، می توانند برای خانواده خود نیز تقاضای ویزا کنند. مدت زمان دریافت ویزا برای خانواده از مدت زمان دریافت ویزا برای متقاضی معمولا کمتر است.

معمولا نیازی نیست که رشته تحصیلی و شغل، مرتبط با هم باشند. بهتر است در صورت تفاوت رشته تحصیلی و شغلتان، نام هر دو در لیست بالا حضور داشته باشد.

معمولا زمانی که برای گرفتن ویزا درخواست می دهید، نیازی نیست مدرک زبان داشته باشید. تا زمان مصاحبه حضوری وقت دارید برای گرفتن مدرک و ارائه آن اقدامی انجام دهید.

برخی افراد با گرفتن ویزای کاری و رفتن به کشور آلمان، در صورتی که نتوانند یک شغل مناسب پیدا کنند، درخواست پناهندگی می دهند و می خوهند در این کشور به صورت دائم اقامت کنند. به خاطر داشته باشید، این عمل هیچ نتیجه ای نداشته و درخواست پناهندگی تان رد می شود.

شرایط کلی اخذ ویزای کار آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا