بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا

ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و ۲۳مین کشور پرجمعیت دنیا است و جزو ۸ کشور صنعتی جهان محسوب می شود. آب و هوای ایتالیا بسیار مطبوع است ؛ به طوری که بیشتر هوای معتدل فصلی دارد و آب هوای مناطق ساحلی آن با شرایط هوایی کوهستان های داخلی تفاوت زیادی دارد.

دانشگاه های ایتالیا از اعتبار خوبی در بین دانشگاه های اروپایی برخوردار می باشند و حتی در برخی از رشته ها از شهرت زیادی برخوردار هستند و از نقاط مختلف دنیا برای ادامه تحصیل و یا گذراندن دوره های تخصصی متقاضی دارند.علاوه بر موارد گفته شده یکی دیگر از مزایایی که می توان نام برد امکان بورسیه تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی است. برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا رعایت نکاتی لازم است. در ادامه تمام مواردی را که مربوط به بورسیه تحصیلی ایتالیا می شود را بیان کرده ایم. 

تحصیل و اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا، شروع اپلای سال ۲۰۲۱

علاقمندان به تحصیل در ایتالیا و اخذ بورسیه تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۲۰۲۱ جهت اپلای از دانشگاههای معتبر ایتالیا در کلیه رشته های مهندسی،انسانی، هنر و مدیریت می توانند تا پایان بهمن ماه جهت ارسال مدارک خود اقدام نمایند. داشتم مدرک لیسانس با معدل بالای ۱۴ ، عدم شرایط سنی و مدرک زبان آیلتس ۶ و بالاتر الزامیست. داوطلبان گروه فنی و مهندسی که در حال حاضر آماده آزمون های زبان انگلیسی می شوند. می توانند مدرک زبان انگلیسی خود را در خرداد ماه ارائه نمایند. (آیلتس ۶ به بالا یا معدل B2) 

 

 

 

بورسیه تحصیلی ایتالیا و مزایای تحصیل در ایتالیا ۲۰۲۰

  1. تحصیل رایگان
  2. تحصیل به زبان انگلیسی
  3. عدم محدودیت انتخاب رشته
  4. نداشتم محدودیت سنی
  5. اخذ بورس ۵۲۰۰ یورویی در سال ۲۰۲۰ (بدون محدودیت)
  6. هزینه های پایین زندگی و اقامت در ایتالیا
  7. امکان سفر به کشورهای عضو شینگن
  8. دانشگاه های معتبر و مورد تایید با رنکینگ بالا
  9. استاندارد های آموزشی بالا 

تحصیل در ایتالیا

کشور ایتالیا در سالهای اخیر در بین دیگر کشورهای اتحادیه اروپا از رونق اقتصادی کمتری برخوردار می باشد و ممکن است برای اشخاص هدف مناسبی جهت مهاجرت به این کشور نباشد، ولی به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا  و وجود دانشگاه های بسیار معتبر در اکثریت رشته ها می تواند محل خوبی برای ادامه تحصیل و کسب مدرک دانشگاهی با اعتبار جهانی باشد.

همچنین می توان بعد از اتمام تحصیل در تمام اتحادیه اروپا اقدام به کار نمود. در واقع متقاضیان تحصیل در ایتالیا  از آن بعنوان سکویی برای رسیدن به دیگر اهداف مهاجرتی و اقامتی خود بهره برد. 

 

نکات کلی بورسیه تحصیلی ایتالیا

ایتالیا کشوری است که قانون سازمان ملل مربوط به حمایت از کشورهای ضعیف در آن اجرا می شود و این بدین معنا است که عموم متقاضیان تحصیل در کشور ایتالیا می توانند به صورت رایگان و تحت بورسیه تحصیلی ایتالیا کنند. شرایط این بورسیه نشان دادن فیش حقوقی ولی دانشجو و غیره می باشد. عموماً دانشجویان ایرانی می توانند از این بورسیه تحصیلی ایتالیا استفاده نمایند.

تحصیل در ایتالیا در مقطع لیسانس نیاز به مدرک پیش دانشگاهی دارد و معمولاً دانشگاه های این کشور به افرادی که دیپلم ۱۱ ساله و یا به عبارتی دیپلم بدون پیش دانشگاهی دارند، پذیرش نمی دهند. تحصیل در ایتالیا در مقاطع فوق لیسانس و دکترا نیز امکان پذیر است. افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا ایتالیا را دارند می توانند از مزیت اخذ بورسیه تحصیلی علاوه بر بورسیه دولتی نیز برخوردار شوند ولی این بورسیه معمولاً برای مقطع دکترا و با داشتن نمره و معدل بالا امکان پذیر است.

تحصیل در ایتالیا در مقطع لیسانس یا کارشناسی

تحصیل در این کشور زیبا و تاریخی اروپایی در مقطع لیسانس معمولاً به زبان ایتالیایی می باشد به استثنای چند رشته خاص ولی در مقاطع بالاتر هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ایتالیایی می باشد. معمولاً دانشگاه های ایتالیا دارای رتبه بندی خوبی در دنیا می باشند.

تحصیل در کشور ایتالیا در رشته های معماری و پزشکی بسیار پر طرفدار است.

مدرک مورد نیاز جهت تحصیل در ایتالیا به دو دسته تقسیم می شوند، دسته ای مربوط به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه و دسته ای مربوط به اخذ ویزا که به سفارت تحویل داده می شود. که معمولاً مدارک پذیرش شامل مدارک تحصیلی فرد و مدارک سفارت شامل مدارک شناسایی، ساپورت مالی و … می باشد.

مدارک لازم جهت پذیرش از دانشگاه ایتالیا

  • مدارک فارغ التحصیلی فرد متقاضی.
  • ریز نمرات تحصیلی مقاطع مختلف.
  • ترجمه مدارک ذکر شده به زبان انگلیسی.
  • ارائه مدرک زبان آیلتس که برای هر مقطعی نمره کسب شده متفاوت می باشد.(در برخی از دانشگاه ها در مقطع دکترا فرد بدون ارائه مدرک زبان و به شرط قبولی در مصاحبه ، شامل پذیرش می شود.)
  • اصل پاسپورت و کپی از صفحه ی ابتدایی آن .
  • ارائه CV یا رزومه تحصیلی .
  • ارایه مقالات و تحقیقات علمی فرد متقاضی؛ در صورتی که فرد این موارد را تهیه کرده باشد.
  • انگیزه نامه.
  • نیازمند پنج قطعه عکس
  • ارایه آدرس پست الکترونیکی

 

بورسیه تحصیلی ایتالیا

 

 

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه ایتالیا

متقاضیان عزیزی که قصد تحصیل و کسب پذیرش ایتالیا به زبان انگلیسی را دارند و هنوز موفق به دریافت مدرک آیلتس نشده اند جایی برای نگرانی نیست . با توجه به این مطلب که ایتالیا از جمله کشورهایی است که در ابتدای امر جهت اخذ پذیرش تحصیلی نیاز به ارایه مدرک زبان ندارد.

 

شرایط اخذ اقامت دائم پس از پذیرش از دانشگاه ایتالیا

شایان ذکر است دانشجویانی که پس از اتمام تحصیل قصد اخذ اقامت دائم ایتالیا را دارند بایستی آگاه باشند که برا ساس قوانین مهاجرتی کشور ایتالیا با پروسه سختی مواجه خواهند بود، بطوریکه شما متقاضی عزیز بایستی بعد از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، طی فرصت دو ساله ای کار مورد نظر خود را یافته و یکسال را در طی این مدت مشغول به کار باشید.

به این واسطه اقامتی ۵ ساله به شما اعطا می گردد، در سال دهم تا دوازدهم که از ورودتان به ایتالیا می گذرد، شما میتوانید درخواست شهروندی کشور ایتالیا را بدهید. متذکر می شوم برای یافتن کار مناسب در این کشور، داشتن تخصص لازم در رشته مورد نظر و دانستن زبان ایتالیایی شرط اصلی در اعطای پیشنهاد شغلی مورد نظر به شما می باشد.

ایتالیا شرایط مناسبی را برای فارغ التحصیلان خود فراهم کرده است به عنوان مثال اگر شما فارغ التحصیل دانشگاه پلی تکنیک میلان باشید، می توانید مادام العمر از امکانات کاریابی این دانشگاه استفاده نمایید.

پرداخت اجاره بهای خوابگاه در ایتالیا

هزینه های اضافی تحصیل در ایتالیا، هزینه هایی هستند که شما علاوه بر اجاره هفتگی یا ماهانه پرداخت می کنید که شامل:

  • آب
  • سیستم گرمایش
  • برق
  • مدیریت پسماند
  • پارکینگ (در صورت داشتن کار)
  • حمل و نقل (گذرگاه اتوبوس، گذرگاه قطار و غیره)
  • پرداخت اجاره بهای خوابگاه در ایتالیا

 

شما باید علاوه بر آنچه برای کرایه می پردازید، این هزینه های اضافی را نیز درنظر بگیرید تا بدانید چه مقدار پول لازم دارید.

انتخاب محل اقامت در ایتالیا

برای اکثریت دانشجویان و علاقمندان به تحصیل در ایتالیا یافتن مسکن و محل اقامت در ایتالیا مهم است و به عنوان یک دانشجوی تازه وارد به کشور ایتالیا این مهم در اکثر مواقع به دغدغه ای برای دانشجویان تبدیل می شود. آریو اپلای جهت فراهم نمودن رفاه و کاهش استرس وکلای خود در بدو ورود به ایتالیا با بهره مندی از کارشناسان مقیم خود توانایی این را دارد که این مشکل را بصورت کامل برای شما حل نمایید.

 

 نرخ های اجاره در ایتالیا

 نرخ های اجاره در ایتالیا  و بصورت کلی در شهر های ایتالیا بطور قابل توجهی با توجه به اندازه (تعداد اتاق خواب ها) و کیفیت ملک، چند سال ساخت و امکانات ارائه شده متفاوت است.

با این حال، مهمترین عامل موثر بر اجاره، منطقه ایتالیا و محله خاص است. تا همین اواخر، ایتالیا دارای قانون اجاره عادلانه (equo canone) بود که اجاره ها را برای مواردی که توسط مقامات محلی بجای سطوح بازار تعیین می شدند، محدود می کرد. این امر منجر به کمبود در ملک های اجاره ای در برخی مناطق شد و مالکان الان مجاز به تعیین نرخ اجاره در بازار شده اند؛ که این امر مالکان بیشتری را تشویق به ارائه ملک کرده است.

بیشتر نرخ ها قابل مذاکره هستند و شما باید برای کاهش نرخ تلاش کنید. گاهی اوقات یک وکیل پیشنهاد اجاره کاهش یافته را می دهد و حتی به شما می گوید که چه چیزی را ارائه دهید. پرداخت اجاره برای ساکنان دارای معافیت مالیاتی است. 

پرداخت اجاره ی خوابگاه در ایتالیا

اجاره به صورت پیش پرداخت در فواصل بیشتر از دوماه پرداخت نمی شود، صاحبخانه می تواند تقاضای ودیعه ای برابر با اجاره یک یا سه ماه را بکند. این سپرده باید با سود، دو ماه از خاتمه اجاره نامه برگردانده شود؛ و خسارات و تغییر دکوراسیون و غیره از پول کسر می شود.

 اگر چه غیرقانونی است، اما بسیاری از مستاجران اجاره چند ماه آخر خود را پرداخت نمی کنند و سپرده خود را از دست می دهند. اجاره به طور معمول یک ماه قبل پرداخت می  شود و شما ملزم به پرداخت مستقیم اجاره توسط سپرده های بانکی نیستید. علاوه بر اجاره، مستاجران در یک آپارتمان باید بیمه اجباری داشته باشند و هزینه خدمات (شارژ) را پرداخت کنند.

انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا به دو گونه زیر تقسیم بندی می شنود:

  1. بورسیه های دانشگاهی: این نوع بورس بر اساس رزومه علمی فرد، دانش شخص متقاضی، معدل کسب شده و مقاله های چاپ شده وی به او تعلق می گیرد. این نوع بورسیه معمولا مختص مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می باشد و به مقطع لیسانس تعلق نمی گیرد. مبلغ این بورس در مقطع دکترا حدودا ۱۲۰۰ یورو در ماه میب اشد. شانس دریافت این بورسیه در مقطع دکترا به مراتب بالاتر از مقطع کارشناسی ارشد است. در مقطع کارشناسی ارشد بورس ها برا ساس بودجه دانشگاه ها به سه سطح تقسیم بندی می شوند: بورسیه های ۱۲۰۰۰ یورویی همراه با هزینه ی شهریه دانشگاه که میتوان مقداری از آن را نیز پس انداز کرد، بورسیه دوم ۵۵۰۰ یورویی بعلاوه هزینه شهریه ی دانشگاه و بورسیه ای که فقط شهریه دانشگاه را کامل پوشش می دهد. این شرایط برای دانشگاه های میلان، تورین، ونیز تقریبا یکسان می باشد.
  2. بورسیه های استانی: بورس های استانی که با نام بورسیه DSU شناخته می شود ، توسط اداره بورسیه هر استان ، تقریبا در تمام مقاطع به افراد تعلق میگیرد. این بورسیه شرایط ویژه و نسبتا ساده ای را شامل میشود. در این بورسیه دولتی ایتالیا شهریه دانشگاه، هزینه خوابگاه، غذا و پول توجیبی به فرد تعلق میگیرد. در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این بورسیه دولتی مبلغ ۵۰۰۰یورو همراه با هزینه شهریه دانشگاه و در مقطع دکترا ۸۰۰۰ یورو بعلاوه هزینه شهریه ها میباشد. که شما با استفاده از این بورسیه ها بطورکامل هزینه زندگی و تحصیل خود را پوشش می دهید و نهایت هزینه ای که بایستی سالیانه خودتان تهیه کنید ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو میباشد.

 

بورسیه تحصیلی ایتالیا و مدارک لازم

  • ترجمه شناسنامه فرد متقاضی.
  • ترجمه شناسنامه پدر خانواده ( در صورت فوت پدر، ترجمه شناسنامه سرپرست خانوار الزامی می باشد. همچنین گواهی فوت پدر هم کمک کننده خواهد.)
  • ترجمه گواهی فیش حقوقی پدر یا سرپرست خانوار
  • تکمیل نمودن فرم مربوطه بصورت آنلاین برای دریافت بورسیه ذکر شده(زمان آگوست تا سپتامبر)
  • نشان دادن اجاره نامه منزل به انضمام ترجمه آن(در برخی از شهرها نیازی به ارایه این مدرک نمی باشد)
  • ارائه گواهی فیش حقوقی پدر یا همان فردی که تحت تکفل وی می باشید به یورو

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا

مدارک دیگری که در امتیاز بندی جهت دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا به فرد متقاضی کمک خواهند کرد و شانس وی را جهت اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا افزایش می دهد، به قرار زیر می باشد.

اگر پدر یا مادر فرد متقاضی در قید حیات نباشند.

اگر والدین دانشجو معلولیت خاصی داشته باشند با ذکر این مشکل شانس فرد افزایش می یابد.

اگر با مدارک ثابت کنند که دیگر اعضای خانواده نیز دانشجو و در حال تحصیل، در کشور دیگری می باشند.

اگر شما خواهر یا برادر زیر شش سال داشته باشید و والدین شما هر دو شاغل باشند، در صورت نبود والدین این کودک در خانه تنها می ماند، این مورد نیز در کسب بورسیه موثر است.

لازم به ذکراست که بایستی درشانس اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا محدودیت سنی را نیز در نظر داشته باشید که حداکثر سن برای دریافت این کمک هزینه تحصیلی در ایتالیا ۳۵ سالگی می باشد. در ضمن این کمک هزینه ی تحصیلی به افرادی که در سنین پایین تری هستد یعنی افراد زیر ۱۸ سال تعلق نمی گیرد. بورسیه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا نیز وجود دارد.

نتیجه گیری

نکته بسیار مهمی که بایستی به آن دقت کنید و بسیاری از هموطنان از آن بی اطلاع هستند، این است که اگر فرد متقاضی فارغ التحصیل نشده باشد و همچنان در ترم آخر مشغول به تحصیل باشد امکان اخذ پذیرش برای وی میسر است، ولی بایستی حتما قبل از زمان سفارت فارغ التحصیل و دانشنامه خود را ارایه دهید.

عنایت فرماییدکه فرد تنها اجازه استفاده و اخذ یکی از ویزاهای بورسیه دانشگاهی یا استانی را دارد و همزمان امکان بهره مند شدن از هر دو نوع بورسیه برای وی میسر نیست.

به نظر میرسد  اخذ بورسیه های استانی دولت ایتالیا امری دشوار نباشد و بواسطه دریافت این بورسیه فرد متقاضی متعهد می شود که تعداد واحدهای مشخصی را در سال پاس کند، حال اگر شما ورودی سپتامبر باشید بایستی طی یکسال ۳۵ واحد درسی را بگذارید و در صورتیکه شما از ماه ژانویه تحصیل خود را  آغاز نمایید همین میزان واحد درسی را باید طی شش ماه پاس کنید که مسلما امری دشوار به نظر می آید. البته پذیرش در مقطع لیسانس فقط سالی یکبار در ماه سپتامبر امکان پذیر می باشد.

 

دقت فرمایید اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا برای متقاضیانی که ورودی سپتامبر می باشند برخلاف ورودی های ماه ژانویه مشخص شده نیست، بنابراین شخص بایستی هزینه ترم اول تحصیل خویش که شامل هزینه دانشگاه، خوابگاه، هزینه رفت و آمد و … که حدودا  ۳۵۰۰ یورو می باشد را تهیه نموده و پس از اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا این هزینه ها در سال دوم توسط دانشگاه به حساب وی واریز می گردد.

 

اجازه کار حین تحصیل

در کشور ایتالیا نیز همچون دیگر کشورهای اروپایی فرد در مقطع کارشناسی اجازه ۱۰ ساعت کار درهفته را دارد، که این میزان ساعت کار برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ۲۰ تا ۳۰ ساعت در هفته می باشد. در ضمن هزینه زندگی در کشور ایتالیا ماهیانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو متغیر است که امری واضح است که بسته به شرایط فرد، سطح زندگی و نوع تفریحات وی این هزینه تغییر میکند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا

کشور ایتالیا به عنوان قطب جدید تحصیل رایگان اروپا از دیر باز مورد توجه افراد بسیاری بوده است. چنانچه علاقمند به ادامه تحصیل در گروه های پزشکی این کشور می باشید، ضروری است که در آزمون سراسری که اوایل سپتامبر برگزار می گردد شرکت نمایید. این آزمون معمولا در دبی، امارات، قبرس یا در کشور ایتالیا به زبان انتخابی شما، ایتالیایی یا انگلیسی برگزار می گردد.

در صورت انتخاب زبان انگلیسی ترجیحا نیازمند داشتن نمره آیلتس ۵٫۵ یا ۵ می باشید و در غیر اینصورت نیازمند گذراندن دوره های زبان ایتالیایی ،  بایستی در آزمون Esterni   شرکت کرده و نمره لازم را کسب نمایید.

این آزمون بهمن ماه هر سال برگزار می گردد و شما بایستی کتاب Espresso 1 وEspresso 2 را مطالعه کرده و نمره ۱۶۰ از ۲۰۰ را کسب نمایید تا موفق به قبولی شوید.لازم به ذکر است که شاید تعداد متقاضیان ثبت نامی در کنکور پزشکی ایتالیا، سالیانه بیشتر از ۶۰۰ نفر نباشند ولی این کنکور بسیار رقابتی است و موفق شدن در آن با دشواریهایی همراه می باشد.

به نظر میرسد شانس متقاضیان شرکت کننده در رشته داروسازی بیشتر از گروه  های پزشکی و دندان پزشکی باشد. دانشگاه بولونیا در صدر دانشگاه های پزشکی این کشور می باشد و با توجه به این مطلب که این آزمونها هماهنگ شده و سراسری برگزار می گردد شما حق شرکت در رشته پزشکی دو دانشگاه متفاوت را ندارید و بایستی یک دانشگاه را انتخاب نمایید. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی و ادامه تحصیل در رشته دندان پزشکی به زبان ایتالیایی می باشد.

شرایط تحصیل داروسازی در ایتالیا

برنامه ها تحصیلی شامل : (اخذ مدرک / کارشناسی و کارشناسی ارشد ۳۰۰/۳۶۰ ECTS امتیاز) می باشدو زبان تحصیل نیز ، ایتالیایی است.

 

تحصیل داروسازی در ایتالیا برنامه های تحصیل داروسازی در ایتالیا به همراه آزمون پذیرش

برای شرکت در برنامه های داروسازی؛ شرکت در آزمون به عنوان بخشی از برنامه های متقاضی در نظر گرفته می شود. این در حالیست که برخی از آزمون ها بصورت انتخابی و برخی از آنان به صورت رقابتی می باشد. بیاد داشته باشید که افراد قادر به تحصیل در گرایش هایی نظیر: پزشکی، جراحی، دامپزشکی و یا گرایش های مرتبط با سلامت نیز می باشند. بیاد داشته باشید که دیگر موارد به صورت اختیاری می باشد که افراد با هدف دسترسی به گرایش های علمی وارد عرصه می شوند. همچنین تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در ایتالیا نیز از استقبال خوبی برخواردار است.

 

شهروندان غیر اروپایی و مقیمان خارج از کشور- که قصد مهاجرت تحصیلی به ایتالیا را دارید. بیاد داشته باشید که افراد بایستی به سفارت و یا کنسولگری کشور ایتالیا مراجعه نمایند چرا که این به عنوان پیش فرایند درخواست می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش تحصیل داروسازی در ایتالیا

متقاضیانی که در آزمون شرکت کرده اند بایستی برای گزینش دوره در تاریخ مشخص شده به وب سایت مراجعه نمایند که مراحل آن به شرح ذکر شده در ذیل می باشد.

 

اسناد مورد نیاز:

مدرک دیپلم دبیرستان؛ مدرکی که بایستی به زبان ایتالیایی؛ زبان رسمی و اداری کشور مقصد ترجمه گردد. این مدرک بایستی توسط تمامی مقامات مربوطه بررسی گردد و در کنار آن میزان اعتبار و ارزش آن مورد ارزیابی واقع شود. این فرایند توسط سفارت ایتالیا و یا در کشوری مشابه نیز صورت می گیرد.

ارائه گواهی که نشان دهنده توانایی شما برای تحصیل در کشور مقصد باشد.

ارائه کد مالیاتی (codice fiscale)

تکمیل فرم A؛ برای افراد غیراروپایی و شهروندان مقیم در خارج از کشور

ارائه پاسپورت / گذرنامه ای معتبر

ارائه مجوز اقامت معتبر (permesso di soggiorno) برای شهروندان غیر اروپایی

گواهی ثبت نام در دانشگاه به همراه فهرستی از آزمون ها و یا ارائه مدرک آموزش متوسطه به موسسات آموزش عالی و در صورتی که سیستم آموزش بومی شما کمتر از ۱۲ سال بوده است.

 

بر اساس رتبه بندی جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم در کشور ایتالیا  ۲۰۲۰ به شرح زیر خواهند بود

 

 

لیست دانشگاه های مورد تایید ایتالیا 

گروه الف (ممتاز)

  1. Free university of  Bozen- Bolzano 
  2. Politecnico di Milano
  3. Politecnico di Torino
  4. Scuola Normale Superiore di Pisa (SNS)
  5. Scuola Superiore di Studi Universitari e di perfezionamento Sant’ Anna (SSSA)
  6. Universita  degli Studi di Ferrara
  7. Universita  degli Studi di Salerno (University of Salerno)
  8. Universita Cattolica del Sacro Cuore – Milano
  9. Universita degli Studi di Bari Aldo Moro
  10. Universita degli Studi di Bologna
  11. Universita degli Studi di Firenze
  12. Universita degli Studi di Genova
  13. Universita degli Studi di Milano
  14. Universitả degli Studi di Milano- Bicocca
  15. Universitả degli Studi di Modena e Reggio Emilia
  16. Universita degli Studi di Napoli “Federico II”
  17. Universita degli Studi di Padova
  18. Universita degli Studi di Pavia
  19. Universita degli Studi di Perugia
  20. Universita degli Studi di Pisa
  21. Universita degli Studi di Roma “La Sapienza”
  22. Universitả Degli Studi di Roma Tor Vergata
  23. Universitả degli Studi di Roma Tre
  24. Universita degli Studi di Siena
  25. Universita Degli Studi di Trento
  26. Universita degli Studi di Trieste
  27. Universitả Politecnica delle Marche
  28. Universita Politecnico di Bari
  29. Universitả  della Calabria
  30. Vita-Salute San Raffaele University

گروه خوب 

  1. International Center for Theoretical Physics  در صورت برگزار شدن دوره مشترک با موسسه SISSA، مدارک صادره در مقطع دکتری قابل بررسی و ارزشیابی نمی باشد
  2. Universita  degli Studi di Cagliari 
  3. Universita  degli Studi di Parma
  4. Universita  degli Studi di Udine (University of Udine)
  5. Universitả Cả Foscari di Venezia
  6. Universita Commerciale Luigi Bocconi صرفاً در رشته‌های حسابداری و مالی، اقتصاد، مدیریت و بازرگانی
  7. Universita degli Studi “ Gabriele d’annunzio’ di Chieti-Pescara” 
  8. Universitả degli Studi dell’ Aquila (University of Aquila)
  9. Universita degli Studi dell’ Insubria    
  10. Universitả degli Studi di Bergamo
  11. Universitả degli Studi di Brescia
  12. Universita degli Studi di Catania
  13. Universita’ degli Studi di Messina
  14. Universita degli Studi di Palermo
  15. Università degli Studi di Sassari
  16. Universita degli Studi di Torino
  17. Università degli Studi della Tuscia 
  18. Universita degli Studi di Urbino Carlo Bo
  19. Universitả degli Studi di Verona
  20. Universita del Salento (Universita degli Studi di Lecce)
  21. Universita  IUAV di Venezia صرفا در رشته معماری

گروه ج (متوسط)

  1. Accademia di Belle Arti    کلیه آکادمیهای هنرهای زیبا صرفا تا کارشناسی ارشد
  2. Conservatorio di Musica  تایید وزارت علوم کشور ایتالیا کلیه کنسرواتوآرهای دولتی مورد  صرفاً تا مقطع کارشناسی ارشد
  3. Domus Academy 
  4. Fondazione Edmund Mach di San Michele all’Adige (Istituto Agrario)
  5. Instituto Universitario di Studi Superiori di Pavia-IUSS  
  6. Libera Università di Lingue e Comunicazione IULM (Milano)
  7. Libera Universita Internazionale degli Studi “Guido Carli” LUISS – صرفا در رشته های علوم انسانی
  8. Libera Università Maria Santissima Assunta (LUMSA)
  9. Pontificia Università Gregoriana
  10. Scuola Internazionale Superiore di Studi Avanzati (SISSA)                                  
  11. Universitả ‘Campus Bio- Medico’ di Roma
  12. Universitả Carlo Cattaneo
  13. Universitả degli di Cassino 
  14. Universitả degli Stadi ‘Magna Graeciả di Catanzaro
  15. Universitả degli Stadi del Piemonte Orientale ‘Amedeo Avogadro’
  16. Universitả degli Studi Camerino (University of Camerino)
  17. Universitả degli Studi del Molise
  18. Universitả degli Studi del Sannio-Benevento
  19. Universitả degli Studi della Campania “Luigi Vanvitelli”
  20. Universitả degli Studi di Foggia
  21. Università degli Studi di Macerata     
  22. Università degli Studi di Napoli L’Orientale 
  23. Universitả degli Studi di Roma “Foro Italico (previously: Istituto Universitario di Scienze Motorie)
  24. Università degli Studi di Teramo
  25. Università degli Studi Guglielmo Marconi
  26. Universitả degli Studi Mediterranea di Reggio Calabria  
  27. Universitả degli Studi Suor Orsola Benincasa (previously: Istituto Universitario Suor Orsola Benincasa)
  28. Università per Stranieri di Perugia(University of Foreigners,Perugia)
  29. Università per Stranieri di Siena
بورسیه تحصیلی ایتالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
×

پذیرش تحصیلی، مشاوره مهاجرت ، مشاوره ویزای کار اروپا

×