سطوح زبان آلمانی

زبان آلمانی سه سطح جداگانه به شرح زیر دارد:

سطوح زبان آلمانی

۱- مقدماتی
۲- میانی
۳- پیشرفته

"<yoastmark

در ادامه در خصوص این سطوح  صحبت کرده و ویژگی های هر یک از آنها را شرح خواهیم داد.

۱- سطح مقدماتی

سطوح مقدماتی شامل A1 و A2 می باشد .

سطح A1

در این سطح زبان آلمانی، متقاضی کلمات روزمره و جملات ابتدایی را که در رابطه با نیازهای عمومی و مشخصی می باشد، درک کرده و استفاده می کند. فردی که در این سطح قرار دارد، قادر است خود را معرفی کند و از نظر برقراری ارتباط کلامی با بقیه هیچ مشکلی ندارد.

سطح A2

فردی که در سطح A2 قرار دارد، به دلیل یادگیری لغات فراوان قادر است در ارتباط با موضوعات مشخص، مانند خود و خانواده، خرید، کار و محیط اطراف، صحبت کرده و در موقعیت های ساده و معمول منظور خود را بیان نماید.

۲- سطح میانی

سطوح میانی شامل B1 و B2 می باشد.

سطح B1

متقاضی این سطح زبان آلمانی، در صورتی که زبان استاندارد و گفتگو را در مورد مسائل آشنا به کار گیرد، نکات اصلی را به خوبی درک خواهد کرد. این فرد در اکثر موقعیت هایی که در آن قرار می گیرد، از پس مسائل و مشکلات خود به خوبی بر می آید. متقاضی این سطح توانایی آن را خواهد داشت تا با استفاده از جملات ساده و پیوسته، در رابطه با موارد آشنا و مورد علاقه خود صحبت نماید.

سطح B2

متقاضی در این سطح می تواند نکات اصلی متون دشوار مطالب را درک نماید. او همچین قادر است بحث های تخصصی را در رشته خود پیگیری نماید. به عنوان مثال می تواند در یک کلاس درس به زبان آلمانی شرکت کند و متوجه گفت و گوها شود. این فرد بدون آنکه نیازی به آمادگی داشته باشد، می تواند راحت و روان صحبت کند. گفتگو با فردی که در این سطح قرار دارد، به راحتی امکان پذیر است.

۳-سطح پیشرفته

سطوح پیشرفته شامل C1 و C2 می باشد.

سطح C1

در این سطح زبان آلمانی، متقاضی قدرت و توانمندی لازم برای درک متن های طولانی که در آنها واژه های سطح بالا به کار برده شده است، دارد. این فرد می تواند بدون آنکه دنبال معنی یک لغت بگردد، صحبت کند.

سطح C2 :

در این سطح از دوره زبان آلمانی، متقاضی درک خوبی از نوشته ها و گفته ها دارد. او همچنین می تواند اطلاعات کتبی یا شفاهی را از منابع مختلف جمع بندی کرده و توضیحاتی را در مورد آنها به صورت پیوسته و شفاف ارائه کند.

سطوح زبان آلمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
×

پذیرش تحصیلی، مشاوره مهاجرت ، مشاوره ویزای کار اروپا

×