تائید مدارک تحصیلی خارجی در آلمان

تائید مدارک تحصیلی خارجی در آلمان

چگونه مدارک تحصیلی و کاری‌ام را در آلمان تائید کنم؟

اگر در هر کشور جز کشور آلمان تحصیل کرده و یا یک حرفه را یاد گرفته اید، برای آنکه بتوانید در این کشور کار کنید، باید مدارکتان را به تایید این کشور برسانید. درجه تحصیلی و مدرک تحصیلی شما با درجه و مدرک تحصیلی مشابه مقایسه می شود. اگر مدرک شما معادل مدرک آلمانی باشد، مدرک رسمی به شما داده می شود. در غیر این صورت، به شما می گویند چقدر دیگر باید تحصیل کنید و یا کارآموزی انجام دهید تا مدرک شما کامل شود. اگر بتوانید تاییدیه این کشور را دریافت کنید، فرصت های کاری بهتری برایتان به وجود خواهد آمد.

قانونِ تایید مدارکی که در کشوری جز آلمان صادر شده است، در سال ۲۰۱۲ به تصویب رسید. مطابق با این قانون، هر فرد خارجی می توانید اسناد تحصیلی خود را در این کشور تایید کند. برای استفاده از این قانون، تابعیت و اجازه اقامت هیچ اهمیتی ندارد.
اطلاعات عمومی در مورد روند تائید مدارک تحصیلی در آلمان

تائید مدارک تحصیلی خارجی در آلمان
تائید مدارک تحصیلی خارجی در آلمان

 چرا باید مدارک تحصیلی خود را در آلمان بررسی و تائید کنم؟

برخی مشاغل کشور آلمان که به آنها حرفه های تنظیم شده می گویند، نیاز دارند تا شما مدارکی را ارائه دهید که توسط آلمان تایید شده است. از جمله این مشاغل می توانیم به پزشکی، وکالت، پرستاری و یا مهندسی اشاره کنیم. برای موفقیت و ورود به این شغل ها شما باید و باید یک مدرک تایید شده ارائه دهید.
علاوه بر تمام مشاغلی که در بالا توضیح دادیم، ورود به حرفه صنایع دستی هم نیاز به ارائه مدارک تایید شده دارد. برخی از زیر شاخه های صنایع دستی که نیاز به مجوز و مدرک دارند در این سایت، Handwerksordnung آورده شده است.
اگر حرفه شما محدود به مشاغل تنظیم شده نیست و یا نمی خواهید به عنوان یک کارآفرین در حوزه صنایع دستی وارد شوید، نیازی ندارید برای تایید مدارک، کاری کنید. هر چند که رسمی کردن مدارکتان می تواند باعث بهبود موضعیت کاری تان در این کشور شود.
با رفتن به سایت داره کار آلمان، Arbeitsagentur بررسی کنید که آیا مدرک و یا آموزشی که دریافت کرده اید، نیاز به دریافت تاییدیه دارد یا خیر. در وب سایت ec.europa.eu این بررسی و دریافت اطلاعات به زبان انگلیسی انجام خواهد شد.
کسانی که می خواهند با ویزای کاریابی یا ویزای کاری به کشور آلمان بروند و در آنجا مشغول به کار شوند، باید در زمان درخواست ویزا، مدارک خود را نیز تایید، و ترجمه مکنند.

از کجا می توانم در مورد روند بررسی و تائید مدارک خود مشاوره بگیرم؟

اگر می خواهید پروسه تایید مدارکتان در مدت زمانی کوتاه و به راحتی انجام شود، با فردی که در این حوزه تخصص و مهارت لازم را دارد، مشورت کنید. اگر اداره ای که می بایست مدارک شما را تایید کند، نمی شناسید از این مشاوران کمک بگیرید و سوالات خود را بپرسید. آنها در مورد اینکه برای تاییدیه به چه نهادی مراجعه کنید و یا مراحل بعدی تاییدیه چیست، اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار خواهند داد. حتی در مورد ارسال و بررسی مدارک نیز می توانید از آنها سوال کنید.
مراکز مشاوره Netzwerk IQ یکی از بزرگ ترین مراکز مشاوره امور آموزشی و تایید مدارک در کشور آلمان هستند. کارکنان و پرسنل این مراکز به شما کمک می کنند تا کلیه مراحل تاییدیه را به خوبی پشت سر بگذارید. نمایندگی این مرکز در منطقه تان را پیدا کنید. مشاوره ها رایگان است و شما می توانید با آنها در تماس باشید. برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانید با کمک فرم تماس Kontaktformular پیامی را نیز ارسال کنید.
با ارسال ایمیل به اداره «کار و زندگی در آلمان» Arbeiten und Leben in Deutschland از آنها بخواهید که راهنمایی هایی را به زبان انگلیسی و یا آلمانی برای شما ارسال کنند.

تائید مدارک تحصیلی خارجی در آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
×

پذیرش تحصیلی، مشاوره مهاجرت ، مشاوره ویزای کار اروپا

×