مزایای تحصیل در ایتالیا

مزایای تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا با توجه به مزایای تحصیلی و دانشگاههای معتبر و همچنین وجود بورس های متنوع تحصیلی ایتالیا، امکان تحصیل به زبان انگلیسی از جمله مزایای  تحصیل در ایتالیا می باشد. همچنین به موارد ذکر شده عدم محدودیت سن در کسب پذیرش را نیز می توان افزود.

تحصیل در ایتالیا ، شروع اپلای در سال ۲۰۲۰

علاقمندان به تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۲۰۲۰ جهت اپلای از دانشگاههای معتبر ایتالیا در کلیه رشته های مهندسی،انسانی، هنر و مدیریت می توانند تا پایان بهمن ماه جهت ارسال مدارک خود اقدام نمایند. داشتم مدرک لیسانس با معدل بالای ۱۴ ، عدم شرایط سنی و مدرک زبان آیلتس ۶ و بالاتر الزامیست. داوطلبان گروه فنی و مهندسی که در حال حاظر آماده آزمون های زبان انگلیسی می شوند. می توانند مدرک زبان انگلیسی خود را در خرداد ماه ارائه نمایند. (آیلتس ۶ به بالا یا معدل B2) 

مزایای عمومی تحصیل در ایتالیا در سال ۲۰۲۰

  1. تحصیل رایگان
  2. تحصیل به زبان انگلیسی
  3. عدم محدودیت انتخاب رشته
  4. نداشتم محدودیت سنی
  5. اخذ بورس ۵۲۰۰ یورویی در سال ۲۰۲۰ (بدون محدودیت)
  6. هزینه های پایین زندگی و اقامت در ایتالیا
  7. امکان سفر به کشورهای عضو شینگن
  8. دانشگاه های معتبر و مورد تایید با رنکینگ بالا
  9. استاندارد های آموزشی بالا 

درباره ایتالیا

ایتالیا کشوری است که در بخش جنوبی اروپا واقع شده است و از آنجا که مزایای تحصیل در ایتالیا فراوان است و از جمله هزینه مناسب همراه با کیفیت آموزشی بالا، اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان نمونه، دارا بودن دوره های مشترک تحصیلی با دانشگاه های ممتاز در اروپا، آمریکا و کانادا، شهرت برخی از رشته های تحصیلی در این کشور، بالا بودن کیفیت و شاخصه های زندگی، وجود تفاهم فرهنگی و تاریخی با کشور ما می باشد هر ساله تعداد متقاضیان تحصیل در ایتالیا رو به افزایش است.

تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا دوره کارشناسی 

دوره کارشناسی به طور کلی در ایتالیا حدوداً ۴ سال می باشد. اکثر رشته های تحصیلی در این کشور به زبان ایتالیایی تدریس می شوند. برخی از دانشگاه های برتر در ایتالیا آزمون ورودی دارند و برای اخذ پذیرش از این دانشگاه حتماً باید نمره قبولی را در آزمون ورودی کسب کنید. امکان پذیرش بدون آزمون ورودی نیز توسط برخی از دانشگاه ها امکان پذیر است. امکان کار کردن هم‌زمان با تحصیل برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی در ایتالیا وجود دارد. دانشجویان می توانند در ازای انجام کارها حقوق دریافت کرده و همین امر به کاهش هزینه های تحصیلی دانشجو کمک شایان توجهی می کند.

تحصیل در ایتالیا دوره کارشناسی ارشد

تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در این کشور نیز در حالت طبیعی دو سال طول می کشد. در این مقطع تحصیلی دروس به زبان انگلیسی و ایتالیایی تدریس می شوند. جهت اخذ پذیرش برای تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد ارائه مدرک کارشناسی و کارنامه آن و کسب نمره ۶ در آزمون زبان آیلتس ضروری است. دولت ایتالیا به دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد جهت کاهش هزینه های تحصیلی بورسیه اعطا می کند.

 

تحصیل در ایتالیا دوره دکتری 

دوره تحصیلی دکتری در ایتالیا چهار ساله است. در این مقطع تحصیلی نیز همانند کارشناسی ارشد دروس به زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس می شوند.

جهت اخذ پذیرش در مقطع دکتری باید مدارک کامل  دوره های تحصیلی، تحقیقات و مقالات منتشر شده خود را  به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید و همچنین در آزمون زبان آیلتس نمره ۶ به بالا اخذ شده باشد.

از مزایای تحصیل در ایتالیا امکان کار کردن هم‌زمان با تحصیل و همچنین دریافت بورسیه تحصیلی در این مقطع تحصیلی در ایتالیا امکان پذیر است.

مراحل اخذ پذیرش در دانشگاه های ایتالیا

برای کسب پذیرش تحصیلی ایتالیا باید یک سری مراحل را طی کنید این مراحل عبارتند از:

  • انتخاب رشته تحصیلی
  • انتخاب دانشگاه معتبر ایتالیایی
  • آماده کردن درخواست CV
  • دریافت راهنمایی های لازم از دانشگاه ( بورس های استانی و دانشگاهی)

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش ویزای تحصیل در ایتالیا

  • اخذ وقت سفارت
  • گردش حساب سه ماهه اخیر دانشجو یا یکی از والدین وی.
  • هزینه صدور ویزای دانشجویی بر حسب یورو
  •  بیمه مسافرتی معتبر و مورد قبول سفارت ایتالیا
  • کپی برگه پذیرش دانشگاه
  • تکمیل فرم های سفارت خانه مرتبط با نوع ویزا
  • کپی پاسپورت با اعتبار به همراه اصل پاسپورت
  • رزومه شخصی CV استاندارد
  • ارائه اصل و ترجمه شناسنامه، کارت ملی و مدارک تحصیلی به زبان ایتالیایی
  • برگه انتخاب رشته دانشگاه مقصد

 

امکان اقامت در ایتالیا پس از تحصیل

از دیگر موارد قابل توجه مزایای تحصیل در ایتالیا برای دانشجویان بین المللی بعد از اتمام تحصیلات می توانند ۶ ماه اقامت خود را تمدید کنند و یا می توانند اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نمایند. البته با شرایطی که مشاوران ما خدمتتان توضیح میدهند.

یکی از شرایط لازم جهت اخذ اقامت دائم ایتالیا ۵ سال زندگی در این کشور می باشد که در طول این ۵ سال باید دو سال در این کشور کار کرده باشید و مالیات پرداخت کنید.

مشاوره رایگان تحصیل در ایتالیا و دیگر کشورها

علاقمندان به ارزیابی و برخورداری از مزایای تحصیل در ایتالیا می توانند از طریق فرم درخواست مشاوره مهاجرتی رایگان اقدام کند. همچنین می توانید آخرین اخبارما را از طریق صفحه اینستاگرام آریو اپلای و کانال تلگرام آریو اپلای دنبال کنید.

مزایای تحصیل در ایتالیا

2 در “مزایای تحصیل در ایتالیا

  1. سلام. من در دانشگاه علی کاربردی تحصیل کردم. آیا برای تحصیل در ایتالیا مدرک دانشگاه علمی کاربردی دارای اعتبار است؟

  2. سلام وقت بخیر من قصد دارم برای اپلای مقطع فوق لیسانس اقدام کنم. یکی از مزایای تحصیل در ایتالیا برای من بورسیه های دانشجویی ایتالیاست. اما شنیدم در سال ۲۰۲۰ به خیلی از ورودی ها بورسیه ندادن. آیا شما این خبر رو تایید می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
×

پذیرش تحصیلی، مشاوره مهاجرت ، مشاوره ویزای کار اروپا

×