درباره بلوکارت آلمان

درباره بلوکارت آلمان (Blue Card)

بلوکارت آلمان در واقع برنامه ای جهت اشتغال در کشور آلمان است.  در واقع شما با درخواست ویزای کار آلمان، از طریق تخصص و حرفه های مورد نیاز کشور آلمان می توانید وارد آلمان شوید. 

تصمیم صدور و یا عدم صدور بلو کارت آلمان برای متقاضیان، توسط اداره اتباع خارجی (Die Ausländerbehörde)، اداره کار (Arbeitsbehörde) و همچنین آژانس کار (Die Agentur für Arbeit) که در سراسر جمهوری فدرال آلمان نمایندگی دارند، اخذ می گردد. دارندگان بلو کارت آلمان می توانند جهت ورود خانواده خود به خاک آلمان درخواست ویزا کنند. این نوع ویزا می تواند منجر به اخذ اقامت آلمان گردد.

شرایط لازم برای دریافت کارت آبی آلمان:

بلوکارت آلمان برای کسانی که خارج  از اتحادیه اروپا زندگی می کنند در نظر گرفته شده. به گونه ای که می بایست فارغ التحصیل از دانشگاه معتبری باشید که مورد تایید کشور آلمان باشد. شما می بایست قرارداد کاری مرتبط با رشته تحصیلی، با شرکت یا کمپانی آلمانی در دست داشته باشید، قابل ذکر است که شما بدون پیشنهاد کاری نمی توانید اقدام جهت دریافت کارت آبی آلمان نمایید. آمار صدور بلو کارت آلمان Blue Card 2018   را مطالعه بفرمایید.

نکات در خصوص بلو کارت آلمان

حقوق دریافتی شما در قرارداد منعقد شده با شرکت آلمانی باید ذکر شود و حداقل سالانه ۴۵۰۰ یورو باشد. فارغ التحصیل رشته های علوم پایه و ریاضیات و گروه مهندسین و پزشکی (بجز دندان پزشکی) اگر در قرارداد منعقد شده مبلغ سالیانه ۳۵۰۰ یورو باشد کفایت می کند.

متذکر می شویم رشته های ذکر شده جزو مشاغل مورد نیاز آلمان می باشد.

بلوکارت آلمان

تاریخچه کارت آبی

ابتدا اصطلاح بلو کارت آلمان یا کارت آبی آلمان در یکم اوت سال ۲۰۱۲ توسط اتاق فکر بروگل اختراع شد. با الهام از گرین کارت ایالات متحده امریکا و با استناد به پرچم اتحادیه اروپا، آبی با ۱۲ ستاره طلایی رنگ می باشد.

اطلاعات بیشتر در خصوص کارت آبی آلمان Blue Card

Blue Card آلمان تا ۳ سال معتبر و قابل تمدید می باشد. دارنده این کارت پس از گذشت ۳ سال و پرداخت مالیات، می تواند درخواست اقامت دهد (۳۳ ماه) و اگر این اقامت ۴ سال دیگر هم ادامه داشته باشد. دارند Blue Card آلمان می تواند درخواست پاسپورت یا تابعیت کشور آلمان را  بدهند (بین ۷ تا ۱۰ سال) .

قوانین منجر به اقامت دارندگان کارت آبی

همچنین دارنده بلوکارت آلمان،تا ۱ سال بدون از دست دادن حق اقامت ،می تواند در آلمان بماند ولی پس از گذشت ۱۸ ماه از اقامتش می تواند به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا سفر کند. شخص متقاضی تا قبل از اینکه در آلمان کار یا شغل پیدا نکند، نمی تواند خانواده خود را به آنجا ببرد. ولی به محض پیدا کردن کار و درآمد کافی می تواند برای انتقال خانواده اش به آلمان اقدام نماید.

همچنین خانواده دارنده کارت آبی ،بدون محدودیت حق کار و تحصیل در آلمان را دارند و و دانستن زبان آلمانی برای دریافت اقامت دائم آنها تا حدی کفایت می کند.

درباره بلو کارت آلمان

مدت اعتبار بلو کارت آلمان

کارت آبی آلمان با اعتبار چهارساله برای متقاضی واجد شرایط صادر می گردد.

پس از ۳ سال از تاریخ صدور بلو کارت آلمان، در صورتی که متقاضی همچنان مشغول به کار در آلمان باشد، می تواند درخواست اقامت دائم خود را به اداره مربوطه ارائه نمایید.

نکته در خصوص کسب اقامت دائم از طریق بلو کارت آلمان

متقاضیان بلوکارت آلمان ، اگر دارنده بلوکارت آلمان دارای سطح زبان آلمانی حداقل B1 باشد می تواند پس از ۲ سال از تاریخ صدور بلو کارت آلمان درخواست اقامت دائم نماید.

چه مدارک جهت درخواست بلو کارت آلمان لازم است؟

مدارک مورد نیاز متقاضیان بلوکارت آلمان

  • پاسپورت
  • یک قطعه عکس بیومتریک (۴۵ * ۳۵ میلی متری)
  • ترجمه مدارک دانشگاهی
  • گواهی  تایید مدارک تحصیلات دانشگاهی
  • ترجمه سوابق کاری در خارج از آلمان 
  • قرارداد کاری و یا پیشنهاد کاری  از طرف یک شرکت آلمانی 
  • فرم درخواست تمدید اقامت
  • در صورت لزوم، موافقت نامه سازمان کار آلمان 
  • دوره ها و مدارک تخصصی ـ کاری کسب شده

خدمات مهاجرتی آریو اپلای 

گروه  آریو اپلای همواره در تلاش است با بالا بردن اطلاعات مخاطبان محترم خود، فرصت های مهاجرتی ویژه پرستاران و مهندسی در کانادا و آلمان را پیشنهاد دهد. از این رو می توانید با ثبت درخواست مشاوره رایگان با ما مشاوره کنید.

همچنین مفتخر هستیم فرصت های ویژه ویزای کاری و دیگر اخذ اقامت اسپانیا از روش تمکن مالی را از طریق کانال اینستاگرام و تلگرام آریو اپلای اطلاع رسانی کنیم. 

درباره بلوکارت آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
×

پذیرش تحصیلی، مشاوره مهاجرت ، مشاوره ویزای کار اروپا

×